Добре дошли!

Този блог се появи вследствие на страстта ми към пачуърка и затова на него ще намерите публикации основно на тази тематика.
Ако не се интересувате от този вид ръкоделие, което някои хора превръщат в изкуство, не си губете времето с този блог. Животът е твърде кратък, затова правете само това, което ви доставя удоволствие :))
А за тези, които споделят същата страст към пачуърка като мен, ще публикувам интересни неща и информация по тази тема, които съм научила/прочела/видяла, така че да бъде полезна някому.

Приятно четене :)

Welcome!

This blog appears as a result of my passion for patchwork and quilting and therefore you will find here posts on this topic.
If you are not interested in this type of craft that some people turn into art, do not waste your time with this blog. Life is too short, so just do what you enjoy:))
For those who share the same passion for patchwork as me I will post interesting things on this topic, which I've learned/read/saw hoping that it will be useful to someone.

Enjoy reading:)

Translate

сряда, 2 юли 2014 г.

Европейски тур 2014 - част 1:Словения и Австрия

След публикуването на пътеписа за обиколката на Италия и Хърватска, която със Слави направихме преди 2 години, получих молби да продължавам в същия дух с пътеписите. Наистина се радвам, че съм ви била полезна, защото това беше и целта - да споделя опит и впечатления с вас, така че да имате информация, когато пътувате извън България. Затова сега ще ви разкажа за тазгодишната ни обиколка по маршрута Словения, Австрия, Германия, Полша, Унгария, step-by-step  или по-точно night-by-night :)

Част 1: Словения и Австрия.

Едва ли е нужно да уточнявам, че планирането на пътешествието ни, осъществено в началото на юни, започна около 6 месеца по-рано, по време на мързеливите Коледни празници, в които човек изпада в лежерно безмозъчно състояние, съчетано с приповдигнати очаквания за бъдещето. Със сигурност знаехме, че 2014-та ще е "германската" ни година, защото бяхме поканени да гостуваме на приятели в Бон. Но все пак пътят дотам не е малък и решихме, че бихме могли да го "разцепим" на няколко нощувки и да разгледаме колкото се може повече по пътя. От "италианското" ни пътешествие запазихме прекрасни впечатения от Словения, която прекосихме прекалено набързо и успяхме да видим само Любляна, в която се влюбихме, и се зарекохме да пообиколим малко повечко из тази китна малка държава. Та, имайки предвид горното, без грам колебание решаваме, че първата ни нощувка ще е на езерото Блед, за което сме чували и чели суперлативи. По случайност, седмица преди заминаването ни истински словенец ни беше препоръчал задължително да посетим Бохини (Bohinj) - две езера, на около 20 км. от Блед, където е разположен и едноименен ски курорт.

И така, тръгваме в една ранна юнска неделна сутрин, по изгрев слънце, минаваме Сърбия (около 1000-1200 динара магистрални такси за прекосяването й), Хърватска (общо 130 куни за прекосяването й) и следобяд пристигаме в Блед (за Словения няма магистрални такси, а винетка, като най-кратката е едноседмична - 15 евро) . Пътят се изкачва по планината, влиза в селището и слиза надолу към езерото, така че гледката, която се открива пред очите на туриста, наистина е впечатляваща. Ние, обаче, решаваме, че що пък да не скокнем до тези Бохини набързо, после така и така ще разглеждаме Блед и продължаваме по пътя, който обикаля езерото и продължава нагоре в планината може би около петнайсетина километра, докато стигне въпросните Бохини. Спираме на първия появил се паркинг и слизаме. Озоваваме се в уютен малък курорт, с китни хотелчета на по 3-4 етажа, със саксиите с мушкато, с облицовани с дърво заведения и т.н. алпийски стил. Всичко е безупречно чисто и подредено. Хора яздят коне, говорейки по джисесема, други карат кану по езерото, трети ядат сладолед по дървените пейки, с 2 думи абсолютен релакс и спокойствие. Четем информационната табела и научаваме, че оттук започва единствения национален парк в Словения "Триглав" с едноименния връх. Разказват ни, че има лифт, който води някъде високо в планината и оттам се открива прекрасна гледка към двете езера, но ние нямаме време и решаваме просто да се поразходим. Пейзажът наистина е величествен. Водата в езерото е кристално чиста и плуват риби. Мястото наистина е великолепно за почивка, но доколко би харесало на скиорите ми е трудно да преценя. Явно се налага да дойдем тук отново през зимата :)

Гледка от паркинга

Щастливият шеф :) Апропо, църквата зад него била най-сниманата църква в Словения или поне така пише на табелата. Как ли са го изчислили?!?

Слизат от кануто и се кикотят, ра'иш ли :)

Всички хотели изглеждат така

Паркинг за велосипеди

Връщаме се отново в Блед, настаняваме се в стаята и тръгваме да обикаляме. Мястото е прекрасно, но да ви дам малко полезно инфо, преди да минем на забележителностите. Езерото е на около 50 км. след Любляна в посока Залцбург( Австрия) и пътя до него е великолепен. Размерите на езерото са около 2 км. дължина на 1,5 км. широчина и може да бъде обиколено за около 2 часа. Обикалянето е напълно безмислено, защото забележителностите, а и повечето къщи, хотели и заведения са групирани на едно място, а именно в подножието на висока скала, на чийто връх (естествено!) има средновековна крепост.

В средата на езерото има малък остров, на който е построена църква и снимката на това островче е емблемата на мястото. От брега на езерото можете да наемете моторна лодка или кану и да отидете до островчето, защото легендата гласи, че който чуе камбаната на тази църква (дали, обаче, не беше само в определен час?), го чака вечна любов с половинката му и няма отърване :)
Въпросната църква на островчето в езерото
Красиво е, нали?
На вечеря хапваме в местно заведение и да не забравя да предупредя да избягвате заведенията на самия бряг на езерото, защото привечер имаше гъста пелена от комари. Трупясваме се в стаята и заспиваме на мига. На другия ден си стискаме ръцете с домакина ни Марко (топъл човек, но къщата му определено има нужда от ново обзавеждане и не бих я препоръчала на приятели) и поемаме към Австрия или по-точно към тунела Караванке  (цена за преминаването му 8,50, задължително си купете и винетка за Австрия преди да влезете в тунела - 7 евро), който се оказа на не повече от 10 минути път от Блед. Този тунел се намира в 2 държави, тоест влизаш от Словения, пък излизаш в Австрия (и обратното) и засега бил най-дългия в Европа . Тук е мястото да отбележа, че ако знаех този факт преди да направя маршрута и да резервирам хотелите, със сигурност нямаше да минем оттам, защото имам клаустрофобия и истерясвам от дълги тунели. Да де, ама не го знаех и като разбрах, почти половин година се тресох от ужас как ще изкарам 10 минути в тунел, дълъг 7 864 метра. Като капак на ужаса ми, на място се оказа, че тунелът е полузатворен за освежаване и движението е частично ограничено, така че минаването става още по-бавно. Страх - не страх, това е положението, с дълбоки вдишвания и успокояване по метода на Кашпировски, минахме тунела някакси и след това дойде големия смях - оказа се, че след тунела Караванке има още поне 5 тунела с почти същата дължина (примерно с по 100-200 метра по-къси), ама аз и това не го знаех и след третия тунел вече нямах никакви проблеми и си джиткахме из алпийските тунели без да ми мигне окото :)
Австрийските Алпи
Около 2-3 часа по-късно пристигаме в Залцбург, спираме на паркинг пред Стария град и тръгваме да се разхождаме.
Залцбургският замък

Фигурата върху топката е статуя...да не се уплашите за човечеца да не се подхлъзне :)

Хубавите се пекат, умните играят шах

Красота! Имам предвид сградата, не моя милост

Дворът на Университета на Залцбург

Родната къща на Моцарт (гледана от задната страна)

Родната къща на Моцарт (откъм входа)

... и хората, които се тълпят, за да я снимат

Катедралата

Пак в катедралата
В обобщение, Залцбург (или по-точно забележителностите му) може да бъде разгледан в рамките на 2-3 часа, барабар с пиенето на кафе. Ние успяваме дори и да хапнем за обяд, купуваме пакетче шоколадови топчета "Моцарт" и поемаме към следващата дестинация с нощувка - Мюнхен. Но за Мюнхен, замъка Нойшванщайн и Бавария - утре.